Tillbaka till verkligheten!

 

 

 

Hemma innebär lite mindre tid till bloggen, många hästar och stallet som ska hinnas med plus annat jobb. I går var vi och kollade på farmor och farfars lilla quarter häst. Dom som har den nu, kan inte ha den längre för den har tydligen börjat säga ifrån.. bockar osv, en klok häst anser jag som är trött på att vara lektionshäst. Jag hade väntat mig en Quarter med all vikt på framdelen, dåligt skodd osv osv... Ni vet man bara tror att det är en häst som stängt av för att den har blivit riden rätt hårt. Så var det INTE! Så skönt! Han såg glad och pigg ut. Jag arbetade honom bara lite på lina och från marken. Det ända jag vill veta är egentligen hur den rör sig, är bygd och hur den är mentalt. Lite så man vet förutsättningarna för det man har att arbeta med. Han var trevlig så tror inte det kommer bli så svårt. Det är inte jag som ska ha hästen, utan han kommer användas som skolhäst hos oss. Så visst kommer jag behöva arbeta lite med honom nu i början, men sen får han medryttare och vi har redan en eller två till honom så det är skönt!

 

 (Lång öra - Doris i sin nya repgrimmekapson)
 
Här kommer lite bilder från Work in Hand på Doris!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0