fina unghästar

Eftersom Contessa varit ledig i två veckor fick Karisina följa med på hoppträningen för Ulf Johansson förra onsdagen. Hade inga förväntningar alls eftersom hon 1. Aldrig varit hemifrån 2. Aldrig galopperat i ett ridhus och 3. Aldrig hoppat med ryttare
 
Så snacka om att jag blev positivt överaskad när hon var precis lika go som hon alltid är! Tittade inte på några av dom konstiga hindrena och bara jobbade på som om hon inte gjort nått annat i hela hennes liv!
 
Det va lite svårt att förstå att man skulle landa i galopp och fortsätta i galopp till nästa hinder men det va inga sura miner och hon försökte verkligen! Slutade med att hon hoppade en lite oxer hur fint som helst!
 
Anledningen till att jag tog med henne var för att jag vet att hon förstår hjälperna, jag kan rida henne på ett mjukt sätt och hon är mentalt väldigt mycket med mig. Lillan är fortfarande väldigt barnslig så hon får vänta lite med att åka ut. Jag vill att hästarna ska vara lugna, trygga och glada även om man åker i väg och där måste jag säga att jag verkligen lyckades! Mycket nöjd med andra ord och Uffe tyckte hon jobbade på bra i galoppen och hade ett riktigt fint språng, så det bådar gott inför framtiden! :D
 
På onsdag blir det Contessans tur igen, satte i gång henne förra helgen och hon är glad och busig! hade gärna jobbat henne som mina, tagit det lugnt och låtit det ta tid, men det är ju inte min häst så jag gör så gott jag kan. Dessutom är det en riktig tuffing, (vilket i och för sig karisina också är), men det är lätt att ta till argumentet "hårt mot hårt" vilket inte alls är min medicin och inget jag tror på. Så jag jobbar på så gott jag kan med mina "snälla" metoder och hoppas att hon snart lugnar ner sig! En så länge noll avrammlingar vilket jag endast kan tacka Craig och all sitsträning för! 
 
Här är lite bilder! kvaliten är sämst för de är tagna från filmer... men den översta är Contessa och dom undre är Karsina :) Fina grå bäbis hästar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0