Horsemanship ..... eller???

”Albert Einstein: One of his sayings was that insanity is doing the same thing over and over, expecting a different result. With the horses, I found people doing things over and over and thinking: It's going to work, it's going to work, it's going to work.”
 
Älskar det här citatet och tycker att alla ska läsa och ta till sig!!
 
 
Sen kan man ju gå in på denna länk http://epona.tv/blog/2013/january/control-freaks 
 
Jag kunde inte kolla klart på den här filmen!! Jag blev otroligt upprörd, ledsen, förbannad!! Helt ärligt vet jag inte vad jag ska säga, tycka eller tänka!!
 
 
STACKARS HÄST!!
 
 
Här är i alla fall ett praktexempel på hur man inte ska göra! Det här är alltså en person som med våld försöker dominera hästen. Jag kan få ALLA mina hästar att göra allt det jag tror hon är ute efter att göra och mycket mer, utan att röra vid dem! Och om jag rör vid dem är det endast så mjukt och snällt att en fågelunge skulle klara av det!
 
 
Att det dessutom verkar som att hon har en kurs och ska lära ut?! Vart är världen på väg om vi tror att vi med våld och styrka kan dominera våra djur... Visst det kanske går, men det går också när man är snäll, Vad får man bäst relation av? Jag vet i alla fall att jag MYCKET hellre är med någon som är snäll mot mig och behandlar mig väl och älskar mig, än någon som slår och sparkar mig när jag inte ens vet vad jag gör för fel?! 
 
 
Helt sjukt att det finns sånna här personer! Jag blir mörk rädd! FYYYYY F*******************N
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0