Hemma!

Fortfarande vaken och har inte sovit på flyget.. så nu är jag vill inne på snart min 48e vakna timma eller så.. faktiskt så är jag inte ett dugg trött! Jag är så himla inspirerad och det är så roligt att vara ute i stallet med mina fina hästar! :) Även om man inte kan sova på plan, så kan man ju inte göra mkt mer än att vila i alla fall! Men om jag skulle gå och lägga huvudet på kudden nu, skulle det antagligen inte ta lång tid innan jag somnade!

 

Har försökt packa upp alla mina saker och börjat tvätta lite. Känner mig själv och vet att blir det inte gjort direkt, så kommer det säkert gå veckor innan det blir gjort. Men såklart har jag varit ute i stallet och hälsat på alla små hästar. Tänkte att jag skulle rida Doris, men såg direkt att det inte var någon bra idé. Hon såg helt sjövild ut på ögonen och då brukar hon vara lite svår att försöka kommunicera med.  Så jag longerade henne lite, i hennes nya fina repgrimmekapson. (som är rosa!) ska ta en bild på henne i den i morgon! Den är väldigt fin! Efter det jobbade jag henne lite från marken. Det gick hur bra som helst! Innan jag åkte till Craig hade jag väl kanske inte så jättebra koll på hur man fick hästen att gå i piaff från marken. Tyckte att det var lättare från ryggen av någon anledning.  Men INTE NU LÄNGRE!! Så glad!! :) Både Doris och Goderik gjorde jättefina piaffer idag! Ska försöka få någon att ta lite bilder i morgon, inte alltid så lätt när man är själv.  Nu tycker jag dessutom verkligen att det är roligt att jobba från marken, kan inte säga att jag riktigt gjorde det innan. Eller jag fördrog väl snarare att rida än att jobba avsuttet. Från marken är det dock väldigt intressant att träna tajmingen som jag förklarade i något inlägg tidigare, för då kan man verkligen se hur tygeltagen och hästens position inverkar och påverkar. Red lite på Goderik också, han va pigg, glad och jättefin! Ska bli så roligt att verkligen börja träna dem nu! Både han och Doris har ju kommit en bit och båda är riktigt fina hästar! Så det kan ju inte gå annat än bättre nu när jag har förbättrat mig och har massa att förfina och jobba med! I morgon är det dags att dra igång med småbarnen igen! Såååå fortsättning följer….. 

 

 (Doris förra hösten, när hon är lite "vild" på ögat! ) Hon är bra fin min lilla häst!
 
Den är lilla sötsaken blev väldigt glad när jag kom hem! :) Ingen annan som leker med henne på dagarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0