Hästen den bästa tränaren!

Nu har jag varit i stallet hela dagen, Ridit massor och nu äntligen börjar saker och ting sitta. Dessutom hade jag sitsträning idag igen, det gick super! Har haft lite problem med att få till min högerskänkel, mycket på grund av att det har känts som om det varit en låsning i höften. Idag sa det popp och låsningen släppte!! såååå skönt! Känner verkligen att min sits blivit så mycket bättre, det ska bli super spännande att komma hem och rida på mina egna hästar igen! Det är även väldigt intressant, hur mina psoamuskler och musklerna kring höfterna känner av det här, det måste ju betyda att jag inte använt dom knappat något alls tidigare. Känner av dem mer nu fast jag rider hälften så många hästar per dag. I dag har jag ridit 4 hästar. Det går bara bättre och bättre, jag börjar känna hur jag ska göra och mina invanda olater blir färre och färre. Nu börjar jag verkligen förstå hur jag ska använda min sits, så behöver jag knappt göra något annat! All credit går till hästarna här som är fantastiska lärare även fast Craig och Mary Anne också är det ;) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0