Förändra din inställning till hästen och ridning!

Det handlar inte om vad du frågar om, utan hur du frågar!

 

Jag har kommit fram till en stor insikt! Det handlar inte om vad du gör eller frågar om, utan hur du gör det. Det är väldigt svårt att förklara, för det är egentligen samma sak, bara det att det ändå inte är det. Det är inställningen det handlar om. Hur ofta får man exempelvis inte höra när man rider en lektion, att DU ska få hästen att göra något ”go on make the horse do…”.  Tänk istället om hästen vill göra det av sig själv, för att du med små medel hjälper den att hamna i rätt position för det du vill att den ska utföra. Och om det inte skulle bli det, kan det vara så att dina förberedelser kanske inte var korrekta?

 

Det är svårt att förklara det här, men den stora skillnaden jag har märkt, är att hästen vill göra rätt om du ber den på ett korrekt sätt, och om du då bara förbereder den på ett bra sätt kommer den göra det du ber om. Du kommer alltså inte behöva korrigera den i varje steg.

 

En liten tanke bara som jag tror man måste uppleva, för att verkligen förstå men fundera lite på det och jag tror det kan hjälpa väldigt mycket!

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0