Tillbaka tillverkligheten! Hösten är nära!

Tillbaka från semestern tillbaka till höst och alla rutiner..

 

Det börjar verkligen kännas i luften att det börjar bli höst! Höst innebär tillbaka till rutinerna, vilket även ska gälla för denna blogg! ;)

 

Nu har jag visserligen varit hemma i en vecka, men måste bara säga att USA och Colorado var grymt!!

 

Åkte dit hela familjen i början av augusti för att vara med på en familjeväns bröllop. Då passade vi på att se så mycket av Colorado som möjligt. Vi hikade, åkte mountainbike i bergen, red i bergen och besteg även ett berg på över 40000 m. vilket var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv!!!!! aldrig varit så rädd förut. Till toppen kom jag i alla fall! Sen om jag kommer göra om det, så tror jag faktiskt inte det, I sånt fall ska jag träna massa innan så jag är lite bättre förberedd och vet vad jag ger mig in på!

 

Nu är jag tillbaka i vardagen och det är skrämmande vad fort det går att komma tillbaka till rutinerna.  Alla hästarna har fått vara lediga medan vi varit borta och Sofie har tagit hand om dom på bästa sätt! Det är inte lätt för oss att åka bort hela familjen, eftersom det är ett himla jobb att ta hand om alla hästar och hundar.

 

Doris fick ju en separation i hoven innan vi åkte, vilket kan vara en naturlig process mot friskare hovar, dock tänkte jag att vi tar bort det och sen får hon vara ledig så är det fint när jag kommer hem igen… riktigt så blev det inte, hon är lite öm i en fot och jag har därför valt att inte börja jobba henne... Hon är inte öm på rakt spår eller i hagen men jag kan se en tendens till ömhet när hon måste belasta mer på lite hårdare underlag. Allt hade säkert gått att lösa om jag haft boots till henne. Försöker hitta ett par som är lätta att sätta på/ta av samt inte för tunga och klumpiga. Doris har inga pytte små fötter direkt så det är inte det lättaste att hitta, men jag letar vidare och hoppas att jag kan hitta några snart så jag kan börja träna ordentligt igen!

 

Jag hann knappt komma hem innan Craig kom hem till oss för att hålla lektioner, eftersom Doris inte är helt bra och unghästarna fortfarande går på bete så valde jag att rida Goderik. Mycket eftersom han är på nästan samma nivå som Doris, så allt jag jobbar honom med kommer jag kunna ha användning för på Doris sen när hon är igång igen. Goderik va super fin och som alltid jätterolig att rida! Craig verkade även han gilla honom skarpt! ;)

 

Vi tränade mycket på att bara rida med en tygel, att få till slutorna genom att ge på den indirekta tygeln. Alltså att exempelvis rida en sluta åt höger genom att ge med vänstertygeln och inte dra eller ens röra högertygeln! Lite problem dag 1 men dag två verkade det ha fastnat både för häst och ryttare! Sen arbetade vi mycket med galoppen! Godeirk utvecklades enormt på bara två dagar och nu så här en vecka senare! Känner jag att bytena i serier inte är långt borta!! :D

 

Det är så roligt att ha så mycket fina hästar att träna och utvecklas tillsammans med! Alla hästar har något att lära mig och alla utvecklas varje dag!

 

 

 

Älskar mitt liv just nu!!! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0