elev/praktikant sökes

Nu är det så att jag söker en elev/praktikant till vår gård. Så om någon av er läsare vet någon eller kanske själva skulle vilja jobba och lära sig massa om bla. hästar, träning ledarskap med hästar, klassisk dressyr, hoppning, hovar och hästfysioterapi så är det bara höra av sig. 
 
Jag söker en person som är driven och självgående och som självklart älskar hästar. Det viktigaste är inte att man är super duktig på att rida utan inställningen till hästar och viljan att lära sig. jag jobbar bla. som ridlärare/tränare och känner nu att jag skulle vilja ha en elev som jag kan träna upp på det klassiska sättet. jag är själv en elev till Craig Stewens men har även ett förflutet där jag tagit fram hästar och ponnyer till minst 130 hoppnig. 
 
Mitt mål med min ridning är att göra det enkelt och lätt och ALLTID på hästens villkor. Inga hårda hjälper, massa konstiga bett eller sporrar. Det är fantastiskt vad man kan göra med hästen genom att bara vara snäll. Mitt mål är fortfarande att jag ska kunna komma tillbaka till tävlingsbanorna inom kort med min häst Doris. (Hennes story finns under en egen kategori.) jag har även som mål att rida båda mina snart 4 åriga hästar på kvaliten nästa höst. 
 
I stallet finns just nu 20 hästar/ponnyer och jag skulle vilja ha en elev som på sikt kan hjälpa mig med dessa men som även kan hjälp mig istallet. Det finns möjlighet både till att ta med sin egen häst och bo på gården. 
 
Om någon vet någon skulle jag bli super glad om ni ville höra av er till mig. [email protected]
 
Hoppas att jag kan hitta en person som jag trivs att jobba tillsammans med och som har samma syn på hästen som jag har! :)
 
 


Kommentarer
alva

Hejsan! Jag undrar några saker :)
Vart någonstans ligger gården? Ungefär vad är det som ska göras på dagarna osv? Går det någon buss dit?
Jag går i tvåan på realgymnasiet nämligen, och vi har praktik en dag i veckan :)

2013-12-12 @ 14:36:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0