Bra start på dagen!

Va uppe i 5 i morse för att fodra och släppa ut hästarna innan det bar iväg på yoga!
Måste säga att det är så skönt att börja dagen med lite yoga, fylla på med ny energi och stretcha ut kroppen ordentligt! I yoga är det väldigt mycket fokus på andning och kroppskontroll och kroppsmedvetenhet, därför tror jag att det är väldigt bra för oss ryttare, för det är ju precis det ridning handlar om. Du måste kunna vara avslappnad för att hästen ska bli det och det styr du mycket med hjälp av andningen.Dessutom behöver även ryttare stretcha ut sina muskler och bli stark i core området. Mer yoga för ryttare och jag tror man kan få super resultat. Ridning = Mindfullness = yoga
 
Nu frukost och lite julkalendern innan stallet ska skötas. Vid 10 kommer Linda och vi ska verka igenom lite hästar, ska bli super intressant idag eftersom vi har två som fått hålväggar, jag vet inte riktigt hur man ska verka  och tänka kring det, men idag ska jag få lära mig! Hoppas på en super dag i vintervädret! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0