Mottot för all ridning!

Mottot för all ridning skall vara: 
"Allt du önskar att hästen ska ge dig, måste du själv ge den, både till kropp och till själ"

Ryttmästare Dag Nätterqvist, Färjestaden, avled den 20 november 2009 i en ålder av 87 år.

 


Blev lite glad när jag hittade den här idag så sant! Dag Nätterqvist var en otrolig hästperson som har nått enorma framgångar inom främst hoppning, han var en av dem som tidigt ville stämma ridsportförbundet angående roll kür. Han är en idol för mig precis som Ted Nätterqvist som jag funderar på att ta kontakt med när jag ska börja hoppa Doris igen! Tror att han är den i Sverige som kan hjälpa mig på bästa sätt! :)

Här kommer en länk till mer info om Dag Nätterqvist http://www.jakobslund.se/dadde/biografi.htm

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0