kurs, plugg och hästar

Mycket i gång i mitt liv just nu... = svårt att ta sig tid att sätta mig ner och skriva.
 
Förra veckan var det tenta, veckan innan den, första delen av en handledarutbildning i häst - understödd coaching. Det är några av mina projekt som inte bara handlar om hästar. Det blev några mycket spännande och lärorika dagar på kursen, med många intressanta personer.  Något jag defintitvt har blivit mer modiverad inom, men inget jag tänkte skriva så mycket om här just nu :)
 
Hästarna mår bra, bortsätt från att Doris inte helt återhämtat sig efter sin hovböld, rider henne igen, men hon är inte helt ren i trav men däremot i skritt :) det blir i alla fall bättre och bättre så får väl vara nöjd med det! :)
 
Lillan tror jag är inne i en växt period igen (YES,) så hon är lite trött, så lägger mest fokus på arbete från marken och bara myser och borstar. Det är inte roligt att hon är trött men jag ser gärna att hon blir några cm eller dm större! ;) Karisina går det framåt massa med!
 
I helgen var jag även på en hoppträning med Contessa, hästen som jag rider åt min veterinär. En ritkigt fin häst så det är super kul! Arnold verkade gilla henne otroligt mycket och fick även beröm för hur jag red henne. (ett år av sitsträning och klassiskt dressyrarbete har alltså gett något! ;) ) 
 
Riktigt roligt att få rida en så otroligt fin 4 åring! Jätteglad att jag fått den chansen, finns otroligt mycket hopp i henne och hon är även tuff men samtidigt otroligt känslig, vilket jag gillar! 
 
Just nu svävar jag på massa rosa moln för nu känns det som att allt går i rätt riktning! 
 
(fina lilla Karisina )
(Lite rund om magen, men annars börjar hon bli fin! )
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0