På rätt väg!

Snart Jul och inte mindre att göra.. :) jag måste hänvisa till min facebook sida här, känner att jag är så dålig på att uppdatera båda, men på facebook sidan är det lättare att länka till roliga klipp, så kika in den, är är jag i alla fall lite mer aktiv! https://www.facebook.com/pages/ML-Horse-Care/478166878980690
 
 
Sen måste jag bara säga att jag är glad att sitsen börjar få uppmärksamhet! hittade en artikel till,den har rätt i mycket, men så enkelt är det inte heller :) Eller det är enkelt men man kan förklara det mycket enklare om man kan försöka sätta ord på en känsla! 
 
men kika på denna: http://www.hippson.se/artikelarkivet/dressyr/8-hallpunkter-som-forbattrar-din-sits.htm
 
En annan grej som är intressant är även att tränare, veterinär och eqiuiteraputer börjar sammarbeta för att kunna läsa smärtsignaler hos hästar för att tidigare kunna hitta eventuella hältor! Stort plus för det och att det äntligen börjar hända grejer!
 
Fler tränare måste våga säga ifrån när det ser hästar som inte ser glada ut, eller visar andra tecken på smärta! Tycker man ser allt för ofta hästar som kanske inte är halta men som på andra sätt visar smärta!
 
http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/viktigt-att-tranare-kan-identifiera-haltor.htm
 
Annars rullar allt på! Doris är inte igång efter hovbölden vilket är extremt segt! Men Karisina utvecklas varje dag och även Contessa! Contessa och jag var på en Arnold träning förra helgen vilket gick super, den hästen kan hoppa! Både hinder och i luften så hade lite träningsverk i benen på söndag kvällen efter två dagar. ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0