Ice Cream är återfunnen!

Så nu är den lilla ponnyn hittad!! Inte hemma igen men vi vet i alla fall vart hon är! :)
 
Ice Cream har alltså SIMMAT ut till en ö!! Ön består av sommarhus och det går inte att ta sig dit med bil, det är knappt att det finns någon strand, så hur hon tog sig upp är även det ett mysterium.
 
Som tur var hade personen som bor där glömt något och bestämade sig därför för att åka ut i dag ( annars hade vi antagligen inte hört något av ice cream förrän om 2 veckor!!) När hon kom dit med sin båt möttes hon av en glad gul lliten ponny som inte hade en skråma på kroppen!! 
 
Jag lider verkligen med Michelle och hennes familj för den stress och oro lilla Ice Cream har skapat för dem (och oss), men jag är så otroligt tacksam för allt dom har gjort för att hitta henne! 
 
Jag är även super tacksam över att så många har varit delaktiga och spridit min status från facebook och verkligen engagerat sig i att hitta vår lilla ponny!
 
Nu återstår bara ett problem.... Hur ponnyn ska fraktas tillbaka till fastlandet...
 
Dom har fått tag på en färja som dom kan köra upp bil och släp på, problemet är bara hur bilen och släpet ska komma upp på land och tillbaka på färjan igen... återstår att se, men jag hoppas verkligen att det går smidigt!
 
Jag tror Ice Cream kommer sova riktigt gott i natt. Även Michelle plus familj!!
 
Lite komiskt slut på en lite udda historia! Ibland undrar man verkligen hur hästar tänker?! 
 
Kommer en artikel i Eskilstuna tidningen i morgon om Ice Creams lilla utflykt. Ska försöka få tag på den så publicerar jag den här! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0