sjukling

Så nu hände det, jag kunde visst inte undvika att drabbas av alla dessa baciller som virvlar om kring just nu.. Ligger helt däckad i min säng med magsjuka! Inte kul alls, hatar att känna mig så svag att man knappt orkar upp ur sängen! Jag brukar aldrig vara sjuk och om jag blir det brukar det räcka att sova lite så blir jag frisk, så jag hoppas på det nu med! Har så mycket idéer just nu och så mycket på gång så det här är inte vad jag planerat för! I morgon tänker jag vara frisk punkt slut!

 

Lillans ink är bortopererad nu och hon är även fixad i tänderna så ingen panik med henne, hon ska inte göra så mycket i alla fall. Miramis den lilla stackaren blev ju kastrerad vilket va lite jobbigt i början mycket blod och ett ganska stort ingrepp, men det verkar även det ha vänt så nu är det bara hoppas att det läker och blir fint! Han tror fortfarande att han är hingst men förhoppningsvis går väl det över snart också. Det är en väldigt fin ponny och han kommer få det så mycket roligare när han slipper ta allt på så blodigt allvar. Alla andra valackerna lekte men för Miramis var det inte lek, utan snarare döda! Sen var han väldigt könsmogen också, vilket inte är jättevanligt för en snart 2 årig häst. Nu är dom borta men han verkar inte lida av det vilket är super skönt!

 

Förhoppningsvis känner jag mig lite piggare ikväll då ska jag försöka mig ut på en tur med Doris, en liten skritt tur kanske man skulle klara av. 

 

 

 
Miramis som fölunge, så söt och så busig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0