Saknar att tävla

Oj vad jag saknar att tävla, eller kanske mer att hoppa och träna! Det var snart 1 år sen jag hoppade med Doris sist. Känslan att ta sig över jättehinder tillsammans är magisk och jag saknar den känslan! 
 
Hittade det här inlägget http://baraelvira.se/2014/march/dokumenterat-ar-2010.html , som jag tycker var väldigt bra skrivet, bilderna talar sitt eget språk.

 

Det är precis så där jag inte vill att mina hästar ska se ut när man tävlar och tränar. Jag saknar verkligen att tävla, speciellt nu när alla mina vänner åker ut varje helg och tävlar och tränar. Men jag vill inte tävla på bekostnad av hästen. Så där vill jag inte att det ska se ut... då vill jag inte tävla!

 

Alla mina hästar är jättefina nu och super positiva till allt arbete och allt man gör, det är nästan så nu att man får ett lite ledset öga om man inte hinner med alla varje dag.

 

Mitt mål är att komma tillbaka till tävlingsbanan, men då tillsammans med hästen. Vi ska göra det tillsammans och båda ska tycka att det är roligt! Inga hårda hjälper eller utrustning. Nu har jag ridit på det här sättet i snart 1 år och både jag och Doris har utvecklats enormt, både på varsitt håll och tillsammans som team! Vår relation har blivit så mycket bättre och snart tror jag faktiskt att vi ska börja hoppa lite igen!

 

 
 


Kommentarer
Elin

Kan du inte uppdatera med lite bilder när du rider/jobbar med hästen? Och skriva lite mer om hur du jobbar med dom vardagligen? :)

Svar: Jo det ska jag absolut försöka! Vet att det ibland blir lite länge mellan inläggen. Ska försöka be någon ta lite kort i morgon :)
Malin

2014-03-03 @ 13:06:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0