Hästen är den bästa läraren, men ibland kan man behöva hjälp för att förstå det!

 
Saknar Doris! Såklart saknar jag mina andra gulliga små djur där hemma också!
 

Det är så kul och lärorikt att vara här, svårt, väldigt svårt men spännande och inspirerande! Jag är så tacksam att jag mötte Criag i maj förra året! Och det är Doris jag ska tacka för det. Jag kan inte hjälpa att börja fundera på hur länge hon har talat om för mig att jag ska göra mindre och följa henne istället för att göra som jag alltid blivit lärd; "hästen ska lyda", "visa vem som bestämmer", "hästen måste bli lydigare och acceptera dina hjälper". Tror de flesta har hört någon säga det någon gång. Tänk om jag istället bara hade lyssnat på Doris?! Fast jag visste nog inte vad jag skulle leta efter. Det ska bli så kul att komma hem till Doris och få jobba vidare med henne nu när jag kanske mer vet hur det skulle kunna vara. Jag VET att jag har en fantastisk häst, tänk vad hon kunde göra även fast jag egentligen inte visste vad jag gjorde. Ska bli så kul att få komma hem och lära känna Doris på en nivå till! Tror hon kommer uppskatta det också! Doris har ju alltid varit en häst med en "vill och kan själv" attityd. Och så här i dagsläget förstår jag henne! Hon kunde nog mycket bättre själv, men tänk vad vi då kan åstadkomma om vi gör det tillsammans! Hästen är den bästa läraren helt enkelt, men i bland kan man behöva hjälp för att förstå det! 

 Doris min fina lilla prinsessa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0