Nu börjar resan närma sig sitt slut

Nu börjar denna fantastiska resa närma sig sitt slut. I morgon åker jag hem, kommer inte vara hemma förrän på lördag, men det ska bli så kul att komma hem till mina egna hästar!

 

Det har varit extremt lärorikt att vara här, jag hade jättegärna stannat längre, men jag saknar mina egna hästar, så några veckor 2 gånger per år kanske skulle vara lagom att komma hit och lära sig! Fast jag tycker att Craig och Mary Anne ska flytta till Europa. Då hade det ju i alla fall varit möjligt att ta med sina egna hästar! :)

 

Jag har lärt mig massor, Mycket av de största insikterna för mig tror jag har varit att förändra mitt synsätt, som jag även har försökt förklara här i tidigare inlägg. Hästarna här är fantastiska lärare. Är övertygad om att mina hästar där hemma också är det! Alla hästar förstår snällhet och alla hästar kan bli fantastiska bara man lyssnar på dem! 

 

Den stora skillnaden för mig är att verkligen förstå hur hästen rör sig, hur du ska följa med och hur och när du kan inverka. Timingen alltså.  Timingen är svår att förklara i ord, man måste försöka hitta och känna den. Jag ska försöka förklara i något annat inlägg. När du blir avslappnad och balanserad i din sits, först då kan du verkligen börja känna vad hästen gör. Så utan en bra sits, är det svårt att gå vidare med denna ridning. Återigen därför sitsen är så viktig! Skapa en relation med hästen där små mjuka medel genomsyrar allt, där man skapar en harmonisk miljö är A och O, vill man ha en häst som är mjuk och följsam så startar det med dig! 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0