Karrolilla och Karisina

Karrolilla och Karisina är mina två små 3 åringar.
 
 
 
Karrolilla även kallad Lillan är min egna uppfödning och hennes mamma är min gamla tävlingshäst Chanova e.Chirac. Chanova har vi haft sen hon var 3 nu är hon 21. Mamma red henne innan jag tog över henne när jag va 15. Chanova är inte världens snyggaste häst med det bästa extriöret, men hon har aldrig varit skadad och gått msv dressyr 120 hoppning och lätt fälttävlan. En fantastisk liten häst på 158 cm med ett hjärta av guld!
 
 
Lillans pappa heter Colmar och rids av Jens Fredricson. När jag valde Colmar till Chanova ville jag ha en stor snygg häst med bra extriör. En häst av den lite lättare modellen. Sen gillar jag fuxar så det va ett stort plus! :) Lillan blev precis som jag ville att hon skulle bli, kunde kanske önskat lite mer storlek men just nu växer hon så jag hoppas på 164 cm! Lillan va verkligen en liten plutt när hon föddes, Chanova gick över tiden och när det väl var dags låg Lillan upp och ner och med huvudet och ena frambenet vikt... det höll på att gå riktigt illa men som tur är, har vi världens bästa veterinär som dessutom bor 5 min bort ! så hon kom ut klockan 1 på natten och fick dra ut den lilla hästen! Lillan fick inte så mycket mat av sin mamma så jag fick börja stödfodra henne tidigt, vilket tror jag har bidragit mycket till den realtion vi har idag! Hon kommer när jag ropar och älskar att hitta på saker allt från att leka med bollar till att vara ute i skogen. Hon har blivit en liten primadonna som vill ha all min uppmärksamhet!
 
Karsinas mamma heter Quite high "Hajen" och henne köpte vi som föl från tyskland.
 
Hajen är efter Quite Capitol och bor nu mera i Norge. Karisina är väldigt lik sin mamma på alla sätt och vis. En ganska sen häst som är lite problem med kordinationen. Det får ta den tid det tar och det går framåt för varje dag jag jobbar med henne. Karisina är en otroligt vänlig häst som alltid försöker göra sitt bästa även om det kan vara lite svårt att förstå ibland :) Hon är som sina föräldrar skimmel och en ganska stor tjej, skulle tippa att hon just nu är runt 167 cm. 
 
Karisinas pappa är Caressini L en hingst som representerar det bästa av holstains blodslinje. En stor hingst med enorm hoppkapacitet som nu är såld till Paul Schockemöhle.
 
 
Både karisina och Lillan är mina unghästar som jag hoppas mycket på inför framtiden. Just nu jobbar jag dem mycket från marken och har börjat rida lite grann mest ut i skogen. Kommer försöka skriva lite mer om vad jag gör med dem här, tänkte bara bö


Kommentarer
Victoria

Fina små bäbisar :)

2013-10-27 @ 23:16:52
URL: http://cvastar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0