Bettlöst Fortsättning följer...

I dag hittade jag det här... läste och håller helt med! varför får man inte tävla dressyr utan bett? Som det står, det måste ju vara ett steg i rätt riktning, i alla fall för hästen skull. Missförstå mig inte bara, jag är absolut inte emot bett, det är bara det, att så känslig och fin man måste vara i handen för att inte göra skada i hästens mun är svårt att vara, och alldeles för få som är. Dessutom kan man ju ta en disskusion om nosgrimmor också, som oftast i kombination med ett skarpt bett syns på tävlingsbanorna.... trisst tycker jag och synd om hästarna! Mer sånna här atiklar som tar upp rätt saker!! --> http://epona.tv/blog/2013/december/scared-bitless
 
 
Helt sjukt att folk vill att den högra bilden ska vara det rätta sättet att rida på, sporrar och ihopdragen häst, som inte ser så jättelycklig ut, men på bilden där hästen ser glad ut, varken sporrar eller bett behövs, nej så ska man tydligen inte rida... Sjuk värld vi lever i! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0